close

 

 

You're only just a dream boat
Sailing in my head
You swim my secret oceans
Of coral blue and red
Your smell is incense burning
Your touch is silken yet
It reaches through my skin
Moving from within
And clutches at my breast

But it's only when I sleep
See you in my dreams
Got me spinning round and round
Truning upside down
But I only hear you breathe
Somewhere in my sleep
Got me spinning round and round
Turning upside down
"but it's only when I sleep

And when I wake from slumber
Your shadow's disappeared
Your breath is just a sea mist
Surrounding my body
I'm working through the daytime
But when it's time to rest
I'm lying in my bed
Listening to my breath
Falling from the edge
But it's only when I sleep

It's reaching through my skin
Moving from within
And clutches at my breast
But it's only when I sleep...

Up to the sky
Where angels fly
I'll never die
Hawaiian high
In bed I lie
No need to cry
My sleeping cry
Hawaiian high



                                   -Corrs


你知道嗎?
有一個很漂亮的天使也到天堂了
你要是出去走走看到她
記得跟打招呼


前陣子夢到你比較頻繁
但是我已經分不清楚
到底是回憶 還是真的跟你相見

曾經你趕在要去天堂的時間前
還要載我去同學家
可是我還沒等到你
就醒過來了

曾經很清楚的摸到你手被冰冷的溫度
我把你放到燈光下
企圖讓你回溫
後來你真的醒過來了
我大喊著說
快!我們全家人快去拍照

可是後來有沒有拍到
我也不知道
因為我又醒了


有的時候
走路都要很輕
避免讓眼淚往下掉

我不是那麼脆弱的人
只是想起你的契機與時間實在太多

眼瞼總是要倉皇的
睜開 跟笑容一樣開

該如何漂流
在這擁擠的車水馬龍
我如何漂流
好離開這字裡行間滿滿的
城市裡,
天空上,
大海裡, 
傳說中,
承載著壓抑著
虛無飄渺, 
飛行著,

對與錯



以為我漂流了
因為我沒有回頭
因為我終於踏上正確的路
昂首闊步

可什麼東西卑鄙地
陰狠地
鑽出來  
一臉無辜的驚呼
於是千萬分之一秒甚至更短
迴力反彈
猛地撞上潮濕的雲朵
然後模糊
墜落


如果可以把思念裝進鐵製小酒瓶裡
釀著
如果安全地隨身攜帶

某個最深的深夜  
最黑的無人溪邊
一飲而盡  
一醉不起
那麼
我裊裊的氣息
就將在月夜與星河間流浪
沒有寂寞的重量
沒有自由的時差


然後勇敢的跟每個人說
我真的好想你

arrow
arrow
    全站熱搜

    amsbigcookie 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()